fbpx

Boho to nie tylko styl w modzie

Opublikowane

O pasji, która jest biznesem, ciężkiej pracy i jej efektach oraz modzie w duchu slow rozmawiamy z mega pozytywnym duetem Agnieszką Wójcik oraz Agnieszką Banaśkiewicz, które tworzą wyjątkową i oryginalną markę dziecięcą Bohemian Youngster.

kiddostyle.pl: Marka Bohemian Youngster cieszy się coraz większą rozpoznawalnością, ale sięgnijmy do początków – jak to się wszystko zaczęło?
Bohemian Youngster: Zaczęło się od potrzeby. Potrzeby konkretnych produktów na rynku, których wówczas tj. już 4 lata temu, wyraźnie brakowało, a także silnej potrzeby stworzenia czegoś wyjątkowego i na wskroś własnego. Jedna z nas zauważyła dziurę na rynku odzieży dziecięcej, a druga potrafiła ją załatać. Od 4 lat tworzymy iście wybuchowy duet – mimo więzów krwi jesteśmy zupełnie inne – jedna z nas to urodzony twórca, druga ma smykałkę i zamiłowanie do spraw marketingowo – wizerunkowo – finansowych.

Mimo, że zdarzają nam się spięcia (oj wtedy lepiej nie znaleźć się na linii strzału 😊) to potrafimy spotkać się w pół drogi i stworzyć coś co obydwu nam się podoba i z czym całkowicie się utożsamiamy.

kiddostyle.pl: Jaka idea przyświecała Wam przy tworzeniu marki? Czym chciałyście się wyróżnić?
B.Y.: Zależało nam na stworzeniu nie tyle marki ubrań dla dziewczynek, co szerzeniu idei boho. Dla nas boho to nie tylko styl w modzie – to miłość do natury, wolność, swoboda, beztroska oraz świadomy i uważny czas. Wyróżniamy się na tle innych firm odzieżowych tym, że działamy w obrębie tzw. slow fashion – wszystkie produkty szyte są przez jedną z nas – nie korzystamy ze szwalni. Nasze kolekcje to nie masówka – każdy produkt szyty jest na zamówienie (z możliwością dokładnego dopasowania wymiarów na życzenie klienta), modele występują w zaledwie kilku sztukach, co zapewnia im oryginalność i niepowtarzalność. Stawiamy na jakość, a nie na ilość.

kiddostyle.pl: Jacy są Wasi klienci? Dla kogo tworzycie?
B.Y.: Często bardzo wymagający 😊. Niestety nie mamy okazji poznać ich osobiście – nie prowadzimy sklepu stacjonarnego, a jedynie on-line. Mamy nadzieję, że nasi klienci, tak jak my, zwracają uwagę na jakość produktów, doceniają rodzime produkty handmade i kierują się w życiu podobnymi jak my wartościami.

kiddostyle.pl: Czym się inspirujecie przy tworzeniu nowych kolekcji?

B.Y.: Przychodzi nam to całkiem naturalnie – nie mamy konkretnych źródeł inspiracji. Na pewno bierzemy pod uwagę odbiór poprzedniej kolekcji – analizujemy co było przyjęte bardziej entuzjastycznie, a co ciut mniej. Poza tym boho jest w nas, więc po prostu dajemy upust temu co w nas drzemie. Nowa kolekcja URBAN JUNGLE to typowe boho w wielkim mieście. Nadal chcemy promować bliskość natury, jednak obie jesteśmy z Warszawy i nie możemy udawać, że duże miasto nas nie kształtuje. Dlatego tym razem, stworzyłyśmy coś co fantastycznie sprawdzi się zarówno w pięknych okolicznościach przyrody jak i wielkomiejskim zgiełku.

kiddostyle.pl: Z jakich materiałów korzystacie najczęściej?
B.Y.: Staramy się wybierać tkaniny naturalne, delikatne, przewiewne. Batyst, wiskoza, muślin, bawełna organiczna i oczywiście ukochany len.

kiddostyle.pl: Z czego jesteście najbardziej dumne?
B.Y.: Dumne jesteśmy przede wszystkim z tego, że ani upływ czasu ani przeciwności losu, których było sporo na naszej drodze, nie zniechęciły nas do działania. Bohemian Youngster to nadal bardziej pasja niż biznes, jednakże to, że jesteśmy obecnie w tym miejscu, w którym jesteśmy, to jedynie zasługa nas samych i naszej ciężkiej pracy. Nigdy nie miałyśmy dużego zaplecza finansowego, które mogłybyśmy przeznaczyć na reklamę i promocję. Osiągamy coraz więcej sukcesów medialnych np. w tym roku dostałyśmy nominację w kategorii kobieta charyzmatyczna organizowanej przez magazyn WHYStory i w marcu wybieramy się na Galę Kobiet Przedsiębiorczych do Kielc. To ogromny sukces i wyróżnienie dla tak małego podmiotu jakim jest BY. Każdy wywiad, każdy artykuł to dla nas powód do dumy, bo oznacza, że stajemy się coraz bardziej rozpoznawalne, a ciężka i sumienna praca oraz pasja, w końcu dadzą pożądane efekty.

kiddostyle.pl: Czy myślałyście o podboju zagranicznych rynków?
B.Y.: Jasne. Myślimy o tym cały czas i pomalutku działamy w tym kierunku. Miałyśmy nawet kilka zamówień z zagranicy – więc docieramy szerzej niż nam się wydaje. Jednak wszystko po kolei – w najbliższym czasie głównie skupiamy się na rynku polskim, gdzie jeszcze mamy sporo do osiągnięcia 😊.

kiddostyle.pl: Mówi się o tym, że dzieci dzięki swojej szczerości są najsurowszymi krytykami – czy Wasze dzieciaki mają wpływ na projekty?
B.Y.: Oj tak. Obie nasze córki to prawdziwe tornada. To właśnie dzięki ich temperamentom wprowadziłyśmy długość spódnic 7/8, która nie ogranicza ruchów wyjątkowo ruchliwych dzieci, jednocześnie zachowując swój unikatowy styl. Nasze córki noszą ubrania BY na co dzień, dzięki temu też wiemy co im się najbardziej podoba – bo po prostu widzimy który model najczęściej opuszcza szafę.

kiddostyle.pl: A czy Wy jako mamy macie swoje ulubione marki dziecięce (oprócz Waszej)?
B.Y.: Tak. Mnie się podoba booso oraz niektóre modele Poolka Look, a drugiej Adze Zezuzulla, Roe&Joe oraz Little Gold King.

kiddostyle.pl: Patrząc na rynek polskiej mody dziecięcej jakbyście go oceniły?
B.Y.: Jest naprawdę świetny. Czasem ceny są dość wysoko skalibrowane, jednak jako jeden z producentów wiem skąd to wynika. Dzięki takiej wiedzy łatwiej mi podjąć decyzję o zakupie. W Polsce mamy bardzo szerokie spektrum marek, w którym każdy dosłownie każdy znajdzie coś dla siebie.

kiddostyle.pl: Na koniec chciałabym zaspokoić ciekawość swoją i czytelników: czego możemy spodziewać się w najbliższym czasie – czy marka Bohemian Youngster nas czymś zaskoczy?
B.Y.: W tym roku (również poniekąd z potrzeby rynku) rozszerzamy rozmiarówkę z 9 do 12 lat. Dziewczynki w tym wieku tj. młode nastolatki mają chyba najmniejszy wybór wśród niezależnych marek modowych. Wiem, bo moja córka powoli wchodzi w ten wiek i trudno znaleźć mi dla niej ciekawe i oryginalne ubrania.

Chciałybyśmy nadal promować slow fashion oraz rozwijać nasz serwis i blog. Chcemy nadal zarażać rodziców i dzieci naszą miłością do boho, a także do bardziej uważnego życia tu i teraz. Namawiać do odłożenia telefonów, tabletów na bok i przeżywania życia w tzw. realu. A czym zaskoczy BY? Mamy nadzieję, że świetną kolekcją SS20 Urban Jungle – my już ją kochamy 😊.

Dziękuję za rozmowę!

Jeśli chcecie poznać bliżej markę zajrzyjcie na: www.bohemianyoungster.pl