fbpx

Każda zmiana zaczyna się od nas samych

Opublikowane

Gdy 1 kwietnia na Instagramie pojawiły się pierwsze posty autorstwa Colorshake Kids – nikt nie wiedział czy to tylko primaaprilisowy żart czy jednak coś się kroi… Dziś, po kilku miesiącach, już wiemy, że to był początek czegoś niesamowitego. Czego? O tym w wywiadzie opowiada przedstawicielka marki Kasia Warykiewicz.

kiddostyle.pl: Na Waszym profilu na Instagramie możemy podziwiać świetne dziecięce ubranka, jednak przekaz bynajmniej nie jest sprzedażowy. Opowiedz proszę o prowadzonych przez Was działaniach.
Kasia Warykiewicz: Naszą misją jest edukowanie społeczeństwa w kwestii świadomego korzystania z dóbr naszej planety – ze szczególnym uwzględnieniem tych najmłodszych. To oni są jej przyszłością! Promujemy eko styl życia i zrównoważoną modę skupiając się na rozwiązaniach. Nie chcemy straszyć naszych odbiorców, ale zwrócić ich uwagę na zmiany klimatyczne i pokazać im, jak możemy sobie z nimi radzić troszcząc się o naszą planetę.

kiddostyle.pl: Skąd wziął się pomysł na taką formę komunikacji?
K.W.: Od zawsze była w nas potrzeba robienia czegoś „większego”, co mogłoby pozytywnie wpłynąć na społeczeństwo. Nie chciałyśmy być kolejnym producentem odzieży dziecięcej, który skupia się tylko i wyłącznie na zarabianiu. Chciałyśmy zrobić coś dobrego. Stąd pomysł na stworzenie marki, która skupi się na edukowaniu, szerzeniu eko świadomości i działaniu – uważamy bowiem, ze każda zmiana zaczyna się od nas samych. Stąd cyklicznie organizowane przez nas akcje sprzątania okolicy,  podejmowanie wyzwań np. „tydzień bez plastiku” czy „tydzień bez mięsa”. Wierzymy, że jeśli pokażemy odbiorcom na własnym przykładzie, jak sobie radzić z danymi problemami czy sytuacjami, to będzie im łatwiej wdrożyć te rozwiązania w życie.

kiddostyle.pl: Jakie tematy są Waszym zdaniem najbardziej „palące”? Gdzie wymagana jest natychmiastowa zmiana podejścia?
K.W.: Na pierwszym miejscu jest dostrzeżenie problemu – nasz klimat drastycznie się zmienia, a my mamy na to realny wpływ. Za tym idą działania – co możemy zrobić, żeby zmienić tę sytuację? Przede wszystkim powinniśmy ograniczyć zużycie plastiku i unikać bezmyślnej konsumpcji, która generuje odpady. Przez konsumpcyjne podejście do życia przestaliśmy się zastanawiać nad tym, czy rzeczy, które kupujemy, są nam rzeczywiście potrzebne, czy są dobrej jakości, która pozwoli im przetrwać kilka (czy nawet kilkanaście lub kilkadziesiąt) lat, w jakich warunkach zostały wyprodukowane, i z jakich źródeł pochodzą. Zamiast naprawiać – wyrzucamy i kupujemy nowy zamiennik. Zrównoważona konsumpcja nie tylko wpływa pozytywnie na stan świata ale również poprawi kondycję naszego domowego budżetu. Chcemy oswoić ten temat i pokazać, że zrównoważone, ekologiczne podejście do życia nie jest niczym przerażającym czy trudnym.

kiddostyle.pl: W historii marki Colorshake były już kolekcje dla dzieci – skąd pomysł na nową markę?
K.W.: Nie stworzyłyśmy nowej marki. Marka Colorshake Kids, stworzona przez Ewę Konstantynowicz, jest na rynku od kilku lat. Po paru sezonach doszłyśmy do wniosku, że chcemy iść w innym kierunku, skupić się nie tylko na produkcji, ale również na edukacji. W całym naszym zespole drzemie ogromna potrzeba zmieniania świata na lepsze.

kiddostyle.pl: Jaka będzie zatem marka Colorshake Kids?
K.W.: Zrównoważona, odpowiedzialna, godna zaufania.

kiddostyle.pl: Nie mogłabym o to nie zapytać (jak i wielu Waszych fanów/klientów) – kiedy możemy spodziewać się w sprzedaży linii dziecięcej?
K.W.: Zależy nam na stworzeniu produktu, który będzie przekazywany z pokolenia na pokolenie, a przy tym stworzonego w oparciu o Fair Trade. Chcemy produkować z materiałów jak najwyższej jakości. Zależy nam na efektywnym i długim życiu produktu. O dokładnej dacie jeszcze nie mogę nic powiedzieć, natomiast mogę zdradzić, że przyszły rok będzie dla nas przełomowy.

kiddostyle.pl: Coraz więcej marek mianuje siebie ekologicznymi, rzuca nazwami certyfikatów – powiedzcie na co tak naprawdę trzeba zwrócić uwagę?
K.W.: Na rodzaj materiałów, z których odzież jest produkowana, ich skład i pochodzenie.

kiddostyle.pl: A jak oceniacie nasz rodzimy rynek mody dziecięcej właśnie pod kątem świadomości ekologicznej i dbania o środowisko?
K.W.: Myślę, że coraz więcej marek dziecięcych idzie w tym kierunku i to jest super! Wybierają one bawełnę z ekologicznych upraw, szyją lokalnie, wspierając rodzimy rynek.

kiddostyle.pl: Colorshake to kobieca marka, której przedstawiać nie trzeba – czy w jej przypadku również trzymacie się tych zasad co przy „kidsach”?
K.W.:
Staramy się. W naszej (pieszczotliwie zwanej) dużej marce wyznajemy zasadę małych kroków. Wprowadziłyśmy bawełniane torby wielorazowego użytku, tworzymy opaski z produkcyjnych ścinków w myśl zasady zero waste, wprowadzamy ekologiczne rozwiązania przy wysyłkach. Wiemy, skąd pochodzą materiały, z których szyjemy, znamy ludzi pracujących w szwalniach z których usług korzystamy. I przede wszystkim korzystamy tylko z polskich surowców i współpracujemy z rodzimymi specjalistami.

kiddostyle.pl: Z perspektywy tych kilku miesięcy, jak oceniacie efekty Waszych działań i zainteresowanie tematem? Jest nadzieja?
K.W.: Pewnie, że jest! Idziemy powoli do przodu i to nam bardzo odpowiada. Cieszy nas, że coraz więcej osób interesuje się tematami, które poruszamy. Poza tym otrzymujemy bardzo pozytywny odezw od naszych odbiorców.

Dziękuję za rozmowę i mocno trzymamy kciuki!